Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kırmızıışdataş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri karınin nazik olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu ovamızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık elan hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin yapılan çkırmızıışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı kârlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belirli bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek karınin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı azıcık elan hevesliçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme örgülmaz.

Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu konum farklıdır. SEO çkırmızıışmaları elan natürel icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer rahatışı sağlar.

Bu dü meal, karınerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise maksat elan ticari olduğu karınin karınerikler SEO çkırmızıışmalarındaki üzere olmayabilir.

Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan elleme evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.